5 Kasım 2008 Çarşamba

futbol aşkı güzeldir


tam zamanını hatırlamıyorum ama sanırım ya ilkokul sona ya da orta birinci sınıfa gittiğim dönemlerdi. hürriyet gazetesi her cumartesi 10 gruptan oluşan amatör küme puan cetvelini, oynanan ve o hafta oynanacak maçların programını yayınlardı. hatırladığım kadarı ile tophane tayfun, çıksalın, çırçır, yavuz selim, selimiye, beylerbeyi , çengelköy gibi bir çok takımın mücadele ettiği her gruptan bir takımı tutardım ve o takımların aldığı neticeleri öğrenmek için ertesi cumartesiyi iple çekerdim.

yine g.saraylı bir arkadaşımdan gördüğüm üzere beşiktaş’ın o hafta sonu oynadığı maçın haber ve resimlerini bilmem kaç ortalı harita metoduma özenle yapıştırırdım.

öte yandan şimdilerde adı ne oldu bilmiyorum ama siyah-beyaz televizyonumuzda cumartesi-pazar akşamları ingilizlerin “süt kupası” maçları yayınlanırdı. notingam forest’ı liverpool’u alan kennedy’i, ian rush’ı kenny daglish’i ilk o maçlarda tanıdım ve de sevdim.
bırakın taştan kaleli sabahtan akşama yaptığımız maçları nerede bu oyunu görsem bir kenara çekilir bir müddet seyretmeden gitmezdim. hala da öyleyim.

şimdilerde ise amatör küme maçlarının yerini bank asya , harita metodun yerini internet arşivleri, rushların, daglishlerin yerini ronaldolar zidaneler, taştan kaleli maçların yerini halı sahalar aldı. uzun lafın yanisi ; yayıncı kuruluş repliği ile “futbol aşkı güzeldir.” efendim.

iyi seyirler...

foto : http://images.newsquest.co.uk/image.php?id=980244&type=full

Hiç yorum yok: